Actueel

3600 m2 R&D voor ABB

ABB versnelt de innovatie op het gebied van e-mobiliteit met een nieuw wereldwijd R&D-centrum. Het E-mobility Innovation Lab van ABB is gehuisvest in Delft en zal plaats bieden aan 120 specialisten.

Foto: ABB

Het nieuwe centrum op de campus van de Technische Universiteit Delft heeft een oppervlakte van 3600 m2 en kostte tien miljoen dollar om te bouwen. Het is ontworpen om verdere innovaties op het gebied van e-mobiliteit en de toekomstige ontwikkeling van de portefeuille van ABB te stimuleren.

Naast de faciliteit in Delft investeert ABB ook dertig miljoen dollar in een Center of Excellence en productielocatie voor de laadinfrastructuur voor EV’s, die volgend jaar in Italië wordt geopend.

Frank Muehlon, hoofd van ABB’s wereldwijde activiteiten voor E-mobility Infrastructure Solutions: ‘Binnen ABB Electrification investeren we ongeveer 400 miljoen dollar per jaar in R&D om ervoor te zorgen dat we voorop blijven lopen op het gebied van technologisch leiderschap en de standaard zetten als het gaat om duurzame mobiliteit. Als onderdeel van deze investering richten we ons op het verleggen van de grenzen van e-mobiliteit, voornamelijk op het gebied van opladen, opslag en digitalisering. Het nieuwe labo zal ons in staat stellen om onze samenwerking met de fabrikanten van EV’s te versterken om de prestaties en de vooruitgang in de hele sector te bevorderen.’

Nieuwste technologie

Het verzekeren van een naadloze verbinding tussen voertuigen, laadstations, laadnetwerken en het net, samen met de softwaresystemen die deze ondersteunen, is een belangrijk aandachtspunt voor ABB. Het E-mobility Innovation Lab is uitgerust met de nieuwste technologie om ervoor te zorgen dat de laders van ABB compatibel zijn met alle soorten voertuigen. Simulatoren zijn precies voor dit doel gebouwd, waarbij 95 procent van alle tests wordt uitgevoerd met een digitale kopie van voertuigen.

Om te testen hoe voertuigen presteren in zeer warm of koud weer, heeft ABB speciale ruimtes voor milieutests ontwikkeld, waar oplossingen worden onderworpen aan extreme omstandigheden, waaronder temperaturen van -40 tot +100 graden Celsius en een hoge luchtvochtigheid. Het atrium is groot genoeg voor fabrikanten om hun auto’s, bussen of vrachtwagens de warme en gecontroleerde omgeving in te rijden om testen uit te voeren, wat het opladen voor het snel groeiende segment van elektrisch zware voertuigen zal helpen bevorderen.

De redactie

Recent Posts

Ommekeer voor Nederlandse industrie op handen

Na twee moeizame jaren keert de Nederlandse industrie in 2025 weer terug naar groei. De…

2 dagen ago

Welke gevolgen heeft de Miljoenennota voor de industrie?

Met Prinsjesdag achter de rug ligt er weer een stapel aan nieuwe plannen klaar voor…

2 dagen ago

Aantal faillissementen valt hoger uit dan verwacht

Halverwege 2024 versnelt de opwaartse trend van faillissementen in Europa. Wereldwijd komt eind dit jaar…

2 dagen ago

ERP-systeem voor kleine bedrijven in de maakindustrie

ECI Software Solutions, een wereldwijde aanbieder van cloudgebaseerde bedrijfsbeheersoftware en -diensten, introduceert Ridder iQ Essentials,…

2 dagen ago

FME: ‘Kabinet heeft oog voor uitdagingen ondernemers’

Naar aanleiding van de voorgelegde plannen op Prinsjesdag stelt FME dat het verstandig is dat…

3 dagen ago

AWVN: ‘Arbeidsmarktkrapte krijgt terecht prioriteit’

Arbeidsmarktkrapte speelt een hoofdrol in de plannen die het kabinet tijdens Prinsjesdag 2024 heeft gepresenteerd.…

3 dagen ago