90.000 dozen vervalste NSK-goederen in beslag genomen in China

Foto van: De redactie
Geplaatst door De redactie

Na de eerdere inbeslagname van 23.000 vervalste NSK-verpakkingen en -etiketten in de Chinese provincie Hebei, leidde een volgende inval tot de ontdekking van nog meer valse NSK-goederen. In een andere fabriek van dezelfde dader werden meer dan 90.000 vervalste dozen met valse lagers en 10 namaak printplaten van vier grote lagerbedrijven (waaronder NSK) aangetroffen.

Na de ontdekking werd de volledige partij verpakkingen in beslag genomen. Alles werd naar het magazijn van de marktcommissaris (MSB), het lokale bureau voor merkinbreuk op het gebied van handelsmerken, gebracht in afwachting van de definitieve sanctie. Ondertussen ondervroegen MSB-ambtenaren de dader die ze in de vroege ochtend op heterdaad betrapten. Hij bekende alles en gaf toe de handelaar te zijn die de nepverpakkingen bestelde.

Het aanbod van machines en apparatuur dat in de fabriek werd aangetroffen, geeft aan over welke mogelijkheden vervalsers kunnen beschikken. Diverse machines voor het bedrukken, lamineren, stansen en snijden werder ontdekt. Naast de 90.000 valse dozen vonden de ambtenaren ook verschillende stapels nog onafgewerkte verpakkingen, waarvan de meeste van NSK waren.

drukmachine

In de werkplaats werd een drukmachine ontdekt. (Foto: Lingcheng)

De goede marktreputatie van NSK rond kwaliteit maakt NSK een geliefd doelwit voor vervalsers. De afdeling Global Aftermarket van NSK blijft evenwel in nauwe samenwerking met lokale autoriteiten over de hele wereld, proactief het merkimago van het bedrijf beschermen. Eindgebruikers denken ten onrechte dat ze kwaliteitsproducten tegen lagere prijzen kopen, maar lopen het risico op een kortere levensduur van hun lagers en creëren zelfs ongewild een potentieel gevaarlijke situatie, aldus NSK.

Meer informatie over de neplagersindustrie is te vinden op www.stopfakebearings.com. De site is zowel een bewustmakingsplatform als een educatief hulpmiddel voor gebruikers van lagers en helpt om consumenten beter te informeren.