Henkel presenteerde onlangs zijn One Loctite-campagne in de Benelux, waarmee de multinational het gebruik van lijmen als alternatief voor mechanische borging en bevestiging onder de aandacht wil brengen. Dat doen ze onder andere door het houden van drie webinars op 5, 23 en 29 juni.
‘In veel industriële omgevingen kiezen de professionals nog voor traditionele verbindingsmethoden, zoals lassen, schroeven of solderen. Vaak weten ze niet dat er ook een duurzaam, goedkoop, snel en schoon alternatief voorhanden is, namelijk lijmen’, aldus Ron Nefs, Technical Support Engineer bij Henkel. ‘Wij vinden het onze taak om de industrie op de grote voordelen van lijmen te wijzen, en zullen dat onder andere doen met een speciale website, webinars en whitepapers.’
Website
De Nederlandse website is te vinden op www.loctite-success.nl, en bevat behalve een aantal succesverhalen uit de automobielindustrie, de landbouwindustrie en de systeemtechniek een zogenaamde ‘Oplossingengids’. Hier krijgt de gebruiker een goed overzicht van de mogelijkheden op het vlak van verlijming en afdichting en wordt hij geïnformeerd over hoe hij loskomen door trilling kan voorkomen.
Webinars
De webinars zijn als volgt ingepland:
- 5 juni, 14 – 15 u: Waarom verlijmen? – Optimalisatie van het productieproces door het gebruik van lijmen
- 23 juni, 10 – 11 u: Engineering Adhesives – Betrouwbare oplossingen voor hoge ontwerpeisen
- 29 juni, 10 – 11 u: Snellijmen- Nieuwe Loctite 4090 Hybride Lijm, een combinatie van kracht en snelheid
Whitepapers
De uitgebreide whitepapers behandelen de volgende onderwerpen, in drie categorieën:
1. Structurele Verlijming
- Alternatieven voor kunststoffen
- Verborgen kosten van directe assemblage
De verbindingstechnologie van de toekomst
2. Snellijm
- Effecten van Oppervlaktebehandeling op moeilijk te verlijmen kunststoffen
- Nieuwe inzichten op hoe niet-traditionele producten kunnen verbeterd worden
- Grenzen verleggen met snellijmen
3. Lijmen voor machinebouw
- Anaerobe lijmen verbeteren de betrouwbaarheid van schroefdraadbevestigingen
- Analyse van schroefdraadbehandelingen
Over Henkel
Henkel is wereldwijd actief in was- en reinigingsproducten, cosmetica- en verzorgingsproducten en kleefstoftechnologieën. Henkel werd opgericht in 1876met bekende merken zoals Persil, Schwarzkopf en Loctite. Henkel telt ongeveer 50.000 werknemers en registreerde in 2014 een verkoop van 16,4 miljard euro en een aangepaste bedrijfswinst van 2,6 miljard euro. De preferente aandelen van Henkel zijn opgenomen in de Duitse beursindex DAX.