Elise de Koning van Cellro over de kracht van MetaalExpo

Foto van: De redactie
Geplaatst door De redactie

Op één dag alle innovaties rond het thema Winst maken met kleine series zien. Dat vindt Elise de Koning, marketingmanager bij Cellro, de kracht van MetaalExpo en het Nationaal Metaal Congres. ‘Het lijkt mij razend interessant om straks te zien hoe de 200 exposanten elk een andere invalshoek kiezen.’

VNU Exhibitions organiseert samen met de Federatie Productie Technologie/VIMAG op 5, 6 en 7 maart 2013 twee nieuwe evenementen voor de metaalindustrie in Nederland. MetaalExpo en het Nationaal Metaal Congres vinden dan plaats in de Brabanthallen in ‘s Hertogenbosch. Een nieuw concept: een congres met een duidelijk thema en een netwerkbeurs die aan dit thema gekoppeld is. Inmiddels hebben zich al meer dan 125 exposanten ingeschreven. De organisatoren verwachten dat in maart zo’n 200 deelnemers de metaalindustrie laten zien hoe je winstgevend kleine series kunt maken.

Waardevol voor bezoekers

Elise de Koning denkt dat het concept de bezoekers veel te bieden heeft. ‘Ze krijgen een dot informatie en tegelijkertijd kunnen ze netwerken op de beursvloer en met exposanten praten over de oplossingen die aansluiten op het thema.’ Hoe je winstgevend kleine series kunt maken, is volgens haar momenteel hét thema dat speelt in de Nederlandse metaalindustrie. Zij vindt het goed dat alle exposanten hierop aansluiten. Dat maakt MetaalExpo voor de bezoekers des te interessanter, omdat zij straks in één dag gericht zowel met aanbieders van machines, gereedschappen, automatiseringsoplossingen als CADCAM-systemen over de oplossingen kunnen praten. ‘Het is zeker niet één pot nat als 200 exposanten zich met hetzelfde thema presenteren. Iedereen doet iets anders of benadert de vraag vanuit een andere invalshoek. Dat maakt de beurs voor de bezoekers waardevol. Ze zien op één dag alle innovaties op dit vlak, aldus de marketingmanager van Cellro.

Eindbeslissers

Zij verwacht dat de combinatie van congres met de netwerkbeurs vooral eindbeslissers naar het evenement zal trekken. Dat is de doelgroep van MetaalExpo en het Nationaal Metaal Congres. ‘’We hebben al veel contacten in de Nederlandse metaalindustrie, met dit evenement willen we vooral de bovenlaag bereiken. Voor Cellro is de beurs geslaagd als we inderdaad hoogwaardige leads binnenhalen.’ Cellro gebruikt MetaalExpo om een heel nieuwe cel te introduceren. Het wordt een compacte robotcel die je eenvoudig aan de machine kunt koppelen, met een maximale toegankelijkheid voor de operator. Door de compactheid en positionering is de cel eenvoudig te verplaatsen en dus ook voor meerdere machines inzetbaar. Cellro toont deze nieuwe cel een week voor MetaalExpo al aan de bezoekers van de lokale huisshow. Elise de Koning: ‘Die kunnen dan een naam voor de cel bedenken. Op MetaalExpo maken we de winnende naam en de bedenker ervan bekend.’

Het Nationaal Metaal Congres en MetaalExpo vinden plaats op 5, 6 en 7 maart 2013 in de Brabanthallen in ‘s Hertogenbosch .