ABB Robotics gaat in 2013 meer inzetten op persoonlijke marketingtools als masterclasses en klantendagen. Het aantal beursdeelnamen en uitingen in de traditionele media worden daarentegen beperkt. ‘Wij willen meer persoonlijke aandacht geven aan onze relaties en vooral deze persoonlijke contacten onderhouden en versterken’, licht ABB sales manager Martin van der Have toe.
Door deze koerswijziging komt er een einde aan de gezamenlijke marketingcampagne van ABB Robotics en vier andere robotleveranciers (Acotech Automation, Andon Automation, Kranendonk en RobWelding) onder de naam ABB Metaalstraat . De praktische samenwerking tussen de vijf bedrijven blijft onverminderd bestaan.
‘Goed bezocht!’
‘Wij zijn vorig jaar min of meer met de masterclasses gestart als “spreekuur” voor robotgebruikers die met vragen zaten. Deze service bleek te voorzien in een behoefte, want de masterclasses werden goed bezocht! Daarom besloten wij hiermee door te gaan. Dit jaar hoopt ABB Robotics zelfs een serie masterclasses te verzorgen in zowel Nederland als België. Hierbij staan onderwerpen als robotveiligheid, robotintegratie en simulatiesoftware op de agenda. Ons masterclass-programma voor 2013 staat binnenkort op onze vernieuwde website ‘, aldus Van der Have.