Heembouw is de winnaar van de IndustrialSocialMedia Award en mag zich een jaar lang ‘Best in class social media company’ noemen. Dit heeft juryvoorzitter prof. John Koster maandag bekend gemaakt in het AFAS Da Vinci Theater in Leusden. Hij reikte de winnaar een cheque uit van 5.000 euro, beschikbaar gesteld door Quel.
De IndustrialSocialMedia Award wordt dit jaar voor de eerste keer uitgereikt aan een bedrijf in het technische B2B dat heeft bewezen succesvol te zijn met social media. Heembouw streed samen met de andere twee finalisten de Breekplatenspecialist en PieterBas Automatisering om de eerste plaats.
Heembouw kwam vandaag als winnaar uit de bus omdat het bedrijf volgens de jury echt ‘social’ is. Er wordt geluisterd, er is interactie, social media is goed georganiseerd en ingebed in de organisatie’, was het positieve oordeel.
De andere twee finalisten maakten hun finaleplaats volgens de jury meer dan waar. PieterBas deed het vooral goed door de gestructureerde aanpak en een focus op leadgeneratie die tot concrete resultaten leidt. De Breekplatenspecialist sprong er onder meer uit vanwege het niet aflatende enthousiasme, de creativiteit en de manier waarop social media wordt aangepakt: de standaard marketingprincipes verpakt in een modern jasje. ‘En de nummers twee en drie bewijzen in de praktijk dat het werkt’, aldus Koster.
Winnaar publieksprijs
Vandaag werd ook de winnaar van de publieksprijs bekend. Onexis wist via social media en online-acties de meeste stemmen binnen te slepen. In totaal werden er 6.540 stemmen uitgebracht; 1.525 daarvan waren er voor Onexis. Tweede werd Dick Bos van Gelmo Hekwerk met 1.233 stemmen en derde de Breekplatenspecialist met 1.027 stemmen.
De winaar kreeg een ‘Pluim’ die kan worden besteed aan leuke belevenissen, producten of een goed doel.
ISM volop in nieuwe media
Peter de Smedt van CloudDog was de technische man achter het stemmen voor de publieksprijs. ‘We hebben een app gebruikt waardoor er zowel via de website als Facebook kon worden gestemd terwijl elke stem maar een keer telden. Dat is bijzonder’, zegt hij. Ik heb in Nederland nog niet gezien dat dat wordt gebruikt.’
IndustrialSocialMedia liep volgens hem wel op meer fronten voorop bij de inzet van nieuwe media. ‘Met de app Incrowd kon iedereen voor en na de uitreiking van de award foto’s en films online posten op het eigen kanaal van IndustrialSocialMedia.’ Daarvan werd druk gebruik gemaakt, tijdens de middag werden er volop foto’s en video’s via de app online gezet.