NVC en VNU organiseren Foodpacking Event 2013

Foto van: De redactie
Geplaatst door De redactie

Het NVC Nederlands Verpakkingscentrum en VNU Exhibitions Europe gaan intensief samenwerken bij de organisatie van het Foodpacking Event. Ze hebben onlangs een overeenkomst van samenwerking getekend. De betrokkenheid van NVC richt zich met name op communicatie, themakeuze en het programma van het congres dat onlosmakelijk onderdeel is van het event dat op 9 en 10 oktober in de Jaarbeurs in Utrecht wordt gehouden.

NVC was al eerder betrokken bij de idee-ontwikkeling rond het event. VNU Exhibitions is blij met de nadrukkelijke betrokkenheid van NVC Nederlands Verpakkingscentrum bij Foodpacking Event. De belangrijkste brancheorganisatie in deze sector zal tevens een grote rol spelen bij de marketingcommunicatie van het event. ‘Als geen ander weet het NVC wat de thema’s zijn op het snijvlak van verpakken en de voedingsmiddelenindustrie. Dit zal zich vertalen in een uitstekend, hoogwaardig congresprogramma. Het geeft ook aan dat NVC waarde hecht aan een event als dit. We zien de samenwerking als een kwaliteitstempel’, aldus projectmanager Marc Klumper van VNU Exhibitions. Naast het congres verzorgt een aantal exposanten eigen lezingen/workshops.

Foodpacking Event is de combinatie van een hoogwaardig kennisprogramma en speciaal geselecteerde exposanten. Aan het event kunnen maximaal zestig bedrijven deelnemen, de teller staat inmiddels op 44 bedrijven (75 procent). Tot de exposanten behoren: Dijkstra-Vereenigde,Technisch Bureau Verhagen, TNO Triskelion, Oerlemans Packaging en Pont Packaging. Organisator VNU Exhibitions verwacht dat het maximum aantal de komende maanden gehaald gaat worden. Vanaf dat moment komen geïnteresseerden op een wachtlijst te staan. Het niche event richt zich voornamelijk op de professionals en beslissers in de voedingsmiddelenmarkt voor zover zij iets met verpakken te maken hebben. Om de kwaliteit van het event te waarborgen worden exposanten getoetst aan criteria. Zo moeten aangeboden producten en diensten innovatief en specifiek toepasbaar zijn in de voedingsmiddelenindustrie. Daarnaast moeten ze qua kennis en kunde beschikken over een toegevoegde waarde in de foodsector in het algemeen. Eind mei start de bezoekerscampagne. Reed Business, MYbusinessmedia en Management Media, stuk voor stuk uitgevers van topbrands in de verpakkingsmarkt en voedingsmiddelenmarkt, zijn mediapartner. Twitter,  Linkedin  en   de   website  foodpackingevent.nl, met sinds kort marktvisies van experts, spelen een sleutelrol in de campagne.

www.foodpackingevent.nl