Exclusieve handgemaakte sportauto’s en peperdure horloges voor een klantenkring bestaande uit veeleisende Russen, Arabieren en Chinezen. Dat lijkt in schril contrast te staan met de o zo nuchtere en bescheiden Nederlandse metaalindustrie. Maar niets is minder waar. Het gaat volgens Spyker Cars om het inleven in je klant en dat moet elk bedrijf om succesvol te zijn.
De kans om bij Spyker Cars binnen te kijken, lieten de tien deelnemers aan de eerste PKM praktijktafel van 2013, niet aan hun neus voorbij gaan. De Nederlandse autofabrikant waar nog zeshonderd uur aan één auto gewerkt wordt en de zeer exclusieve auto’s per stuk enkele tonnen kosten, spreekt tot de verbeelding. Na een uitgebreide introductie en rondleiding door Hans van Rennes, brand ambassador bij Spyker Cars is het tijd voor de ondernemers om met elkaar te discussiëren over vier thema’s: commercieel, personeel, operationeel en financieel. De opdracht is om elkaar te vertellen over ‘best practices’, een techniek, werkmethode, proces of activiteit die zich als effectiever heeft bewezen dan enige andere techniek of methode. Kortom de succesverhalen van de ondernemers, open, eerlijk en kwetsbaar aan elkaar verteld.