Het diepwater-constructieschip (DCV) Aegir, gebouwd in Korea en Nederland, gaat elektromotoren van het Nederlandse Rotor gebruiken voor de meer- en ankerlieren.
Het DCV Aegir, genoemd naar een Noorse zeegod, is een enorm enkelromps vaartuig, dat complexe infrastructurele werken en pijpleidingprojecten in extreem diep water kan uitvoeren. Het heeft genoeg hefcapaciteit om vaste platforms in relatief ondiep water neer te zetten. Het schip is snel en groot genoeg om driehonderd personen comfortabel onder te brengen. Dit maakt de Aegir tot één van de capabelste en modernste schepen in zijn klasse.
Rotor
Rotor is een motorenfabrikant die speciale elektromotoren met IEC- en DIN-normen levert aan de industrie. Als wereldspeler in de scheepsbouw is Rotor bij alle classificatiebureaus ingeschreven. De firma kan complete aandrijfsystemen bouwen voor toepassingen als pompen, ventilatiesystemen, davits, kranen, havenuitrustingen, hydraulische systemen, compressoren en andere uitrustingsstukken. Rotor behoort tot de Regal Beloit ondernemingsgroep, één van de grootste motorenbouwers ter wereld.
Ankerlieren
Voor de ankerlieren worden Rotor-motoren van het type 5RN315L06 200kW IC410 gebruikt. Dit zijn driefase-motoren met een gietijzeren constructie, die alle ankerbewegingen van het schip zullen gaan verzorgen. De meerlieren voor de pontons krijgen de iets kleinere 5RN315L06 190kW IC410, maar dan wel met speciale rem- en regelsystemen.