Op 12 maart organiseert de Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK) in Ottersum het seminar ‘PR in Duitsland’. Ondernemers die deelnemen aan dit seminar leren hoe zij communicatie over de grenzen heen succesvol kunnen inzetten en valkuilen kunnen vermijden.
‘Pr vormt naast marketing en reclame een elementaire bouwsteen voor zakelijk succes’, zegt Marlies Komorowski van de DNHK. ‘Om goed begrepen te worden in het buurland, moet men niet alleen een aantal basisprincipes hanteren, maar ook rekening houden met de eigenaardigheden van een land.’
Essentiële kennis van zaken
Het seminar beantwoordt de meest voorkomende vragen: Wat moet er eigenlijk in een persbericht staan? Hoe kan ik mijn product of dienstverlening het best introduceren? Via welke media bereik ik potentiële klanten, en is mijn ‘boodschap’ eigenlijk wel goed vertaald? Tijdens het seminar worden in praktijk en theorie de gangbare pr-instrumenten eigen gemaakt en tegen de achtergrond van grensoverschrijdende communicatieprocessen geanalyseerd. Het doel is om de deelnemers essentiële kennis van zaken mee te geven teneinde hun product of dienstverlening door gebruikmaking van een juiste pr-strategie in Duitsland te kunnen presenteren.
Het seminar is bedoeld voor vertegenwoordigers van Nederlandse bedrijven en organisaties, die hun activiteiten in Duitsland met doelgerichte pr willen ondersteunen. Het aantal deelnemers is beperkt tot vijftien personen. Deelname kost 199 euro. Leden van de DNHK ontvangen een korting van 20 procent. Aanmelden is mogelijk tot 6 maart 2009.