De Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK) organiseert op 12 mei in Venlo het seminar ‘Netwerken met Duitsers’. Het seminar combineert een interactieve culturele training voor ondernemers en managers, met een aansluitende netwerkbijeenkomst waarbij contact gelegd kan worden met Duitse ondernemers.
‘Voor succes op de Duitse markt is niet alleen goede taalkennis nodig, maar ook begrip van culturele achtergronden en zakelijke gewoontes’, legt docente Ursula Brinkmann uit. Het seminar brengt de deelnemers bij hoe ze zich het beste kunnen voorbereiden op het eerste persoonlijke contact met de Duitse zakenpartners en wat er in Duitsland van hen wordt verwacht. Daarnaast staan ‘typisch’ Duitse en ‘typisch’ Nederlandse gedragsvormen centraal, die het zakelijk succes beïnvloeden.
Aansluitend aan het seminar vindt een borrel plaats, waarbij het geleerde meteen in een gezellige sfeer met Duitse zakenlieden in de praktijk kan worden gebracht. Het seminar richt zich op ondernemers en managers, die zich op zakelijk gebied met Nederland bezighouden en hun contacten met en kennis over hun gespreks- en zakenpartners in het buurland willen uitbreiden.