Claudia Jansen nieuwe ledenmanager van Nederlands-Duitse Handelskamer

Foto van: De redactie
Geplaatst door De redactie

Claudia Jansen is de nieuwe contactpersoon voor de meer dan 850 leden-bedrijven van de Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK). De 27-jarige is de opvolgster van Henning Rüder, die de ledenmarketing van de Handelskamer meer dan twee jaar lang begeleid heeft.

De in het Duitse Wesel geboren Jansen is al meer dan negen jaar lang thuis in beide landen. Ze zal in de komende maanden het ledenprogramma van de Handelskamer uitbouwen en de communicatie tussen de leden uitbreiden, vooral door middel van evenementen, een vernieuwing van de online-ledendatabank en een versterkt gebruik van social media.

Grensoverschrijdend

De Handelskamer heeft het met afstand grootste netwerk in de Nederlands-Duitse zakenwereld. Onder de leden zijn zowel internationale concerns als vele mkb-bedrijven, die grensoverschrijdend werken of als dochteronderneming in het buurland actief zijn. De DNHK is als vereniging georganiseerd en is zowel een belangrijk dienstverlener alsook een belangenbehartiger voor de economie in het buurland. ‘Vooral de internationale focus van de DNHK vind ik een uitdaging’, aldus Jansen.