Het online houtplatform WoodOnline, een samenwerkingsinitiatief van diverse houthandelaren, wil het concept uitbreiden naar de Belgische markt. Op dit moment wordt onderzocht met welke partners WoodOnline gaat samenwerken.
‘We hebben een goed eerste half jaar achter de rug’, vertelt eigenaar Ard-Jan Bruggers. ‘Maandelijks wordt het portaal door ongeveer vijfduizend mensen bezocht en komen meer en meer aanvragen via WoodOnline bij de aangesloten houthandelaren terecht. We zien ook dat het aantal bezoekers blijft stijgen, evenals het aantal terugkerende bezoekers’, aldus Bruggers. ‘Uit recent onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid van de site, blijkt dat het portaal met een 8 gewaardeerd wordt. Daar zijn we echt trots op.’
Grootste houtplatform
WoodOnline heeft de ambitie om het grootste houtplatform te worden. Diverse samenwerkingen met gerenommeerde bedrijven in de bedrijfskolom van de bouw moeten die ambitie waarmaken. Zo wordt al samengewerkt met Werkspot, Zelfstandigenbouw en Hoveniersmarktplaats.nl. ‘Wij zijn continu op zoek naar verder samenwerking met bedrijven binnen de bouwbranche. Uiteraard kunnen houthandelaren in een aantal regio’s in Nederland, België en Duitsland zich nog aanmelden. Ook blijven we samenwerken met John de Wolf als gezicht van WoodOnline. Wij merken dat John bij onze gebruikers de juiste snaar weet te raken.’
Ideale mix
‘Wij laten met WoodOnline zien waar brancheverenigingen als Hibin en VVNH en onderzoeken van onder meer ABN Amro, FD en Bouwkennis al op hamerden: De groothandel moet zorgen voor een ideale mix tussen online en offline aanbieden van bouwmaterialen’, aldus Bruggers.