Rohaco en ABB Robotics hebben hun samenwerking verder uitgebreid met service-activiteiten en geformaliseerd met een Service Level Agreement.
Rohaco is al sinds eind 2000 partner van ABB Robotics met een focus op logistieke totaal- oplossingen. ‘De klanten van Rohaco willen graag een ‘single point of contact’ voor de totale robotinstallatie’, zegt Hans Eil, directeur van Rohaco. ‘Deze rol willen en kunnen wij goed invullen. Het Service Level Agreement met ABB Robotics is als een extra slot op de deur. Rohaco zorgt voor de eerste lijnsupport en bij eventuele incidenten kunnen we terugvallen op de expertise van ABB Robotics.’
Meer dan een robot
‘Een logistieke totaaloplossing bestaat natuurlijk uit veel meer dan alleen een robot’, vervolgt Steven Akkerman, service manager van Rohaco. ‘En onze service is er meer en meer op gericht om preventief stilstand te voorkomen. Dit betekent dat we proactief onze klanten benaderen en preventief onderhoud uitvoeren op de gehele robotinstallatie.’ Tot slot geeft Tijn van Pelt, sales engineer bij ABB Robotics aan dat het SLA opgesteld is om Rohaco hierin volledig te ondersteunen. Het gaat hier met name om de beschikbaarheid van mensen, materialen en middelen op die momenten dat Rohaco dat wenst.
Gebruikers van robotinstallaties houden zich meer bezig met de vraag ‘hoe houd ik mijn robot in topconditie’. Dit met de achterliggende gedachte om ongeplande stops te voorkomen. ABB Robotics heeft een compleet portfolio aan producten en diensten om de up-time van de robots hoog te houden. Dit kan variëren van connected services tot preventief onderhoud en van upgrades tot complete renovaties.