Per beurs één vaste klant er bij

Foto van: Rolf Elling
Geplaatst door Rolf Elling

Voor Disselhorst Metaal is TIV altijd een vast onderdeel binnen het beurzenprogramma. Het bedrijf staat op best veel beurzen en evenementen en het uitgangspunt is niet zo ingewikkeld. Per beurs wil directeur-eigenaar Guido Slump één nieuwe vaste klant kunnen toevoegen aan het klantenbestand. ‘En dat lukt vrijwel altijd’, zegt hij. ‘Verder is het vooral bestaande klanten en mogelijke nieuwe klanten aanspreken.’

Voor de operationele zaken bij Disselhorst Metaal  heeft Slump een operationeel directeur aangesteld. Dit is Harry de Velde die zich volledig inzet voor het optimaliseren van de bedrijfsprocessen binnen Disselhorst. ‘Want daar kunnen we als plaatwerkbedrijf nog een slag maken. Het gaat hierbij vooral om werklastbeheersing. Je moet alle facetten binnen het plaatwerk combineren en zo kom je tot optimalisatie waarbij de gehele keten inclusief de levertijden zijn gewaarborgd. Zo hebben we de afgelopen periode al enkele slagen gemaakt inclusief de implementatie van het planningspakket Limis waarmee we meer structuur in de bedrijfsprocessen hebben aangebracht en dit heeft al tot het eerste resultaat geleid. We hebben nu tien procent meer werk en dat doen we met minder fte’s. En dan heb ik het over drie, tot vier medewerkers minder’, vertelt Slump.

Volgens Slump zit het succes van het plaatwerkbedrijf vooral in het leveren van een goede service, het bieden van maatwerkoplossingen en het hebben van een goede klantfocus. ‘Maar ook in het kunnen uitvoeren van bewerkingen als tappen en boren en het nabehandeling zoals bijvoorbeeld poedercoaten.’ Disselhorst Metaal telt nu 90 fte’s en maakt een jaaromzet van zo’n 11 miljoen euro. Recent heeft het bedrijf een aanpalend perceel van 4.000 vierkante meter gekocht. ‘We willen groeien en daarvoor heb je nu eenmaal grond nodig. Hoe en wanneer dat weten we nog niet precies’


Volgend jaar gaat Slump voor het eerst exposeren in Engeland. ‘In Birmingham op de beurs Subcon wil ik Disselhorst Metaal gaan presenteren. Gewoon om eens te kijken in een ander land met andere bedrijven en gewoonten. Daar ben ik best wel nieuwsgierig naar’, besluit hij.