Blof Rolf Elling: ‘Wat een pen kan doen’

Foto van: Rolf Elling
Geplaatst door Rolf Elling

Zo af en toe hoor je heel bijzondere verhalen. Zo sprak ik tijdens het bezoek aan de FMB in Bad Salzulfen, een bedrijf dat een jaar geleden ook een andere Duitse beurs had aangedaan waar ze niet zo over te spreken waren.

Weinig contacten en weinig interesse voor de presentatie van het bedrijf op de beursvloer. Tot een half jaar terug het bedrijf gebeld werd door een Duitse OEM’er die graag een afspraak wilde maken voor een bezoek. De persoon was niet bekend dus werd gevraagd hoe hij bij dit bedrijf kwam. En dat zorgde toch voor enige verbazing.

 

De persoon had die bewuste beurs zelf niet bezocht, maar wel een goede bekende van hem. Deze had een reclamepennetje meegenomen en wist nog om welk bedrijf het ging. De heren raakten met elkaar in gesprek en zo kwam het probleem waar het bedrijf mee kampte aan de oppervlakte.  

 

De bekende herinnerde zich de pen en het Nederlandse bedrijf en nam subiet contact op met het thuisfront om de bewuste reclamepen op te duikelen. Uiteindelijk leidde dit tot een fraaie, commercieel interessante opdracht.  

 

Zo zien we maar weer dat het soms heel vreemd kan lopen, een beursdeelname die in eerste instantie tot niets leidt, brengt uiteindelijk toch nog een opdracht binnen.
Hoe zeggen we dat ook al weer? Je weet nooit hoe een koe een haas vangt, toch? 

 

Rolf Elling, hoofdredacteur

 

Reageren?
E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.nl
Twitter: @VenA_Rolf
Facebook: www.facebook.com/vraagenaanbod