‘De berichten zoemden al een tijdje rond in de transportsector’, klinkt het onomwonden, ‘maar vrijdag 24 oktober was het dan zover: de eerste Euroflex (de jongste trailerinnovatie van D-TEC) rolde van de productieband. De berichten en 3D-tekeningen zijn een écht product geworden.’
De Euroflex is een economische versie van de Flexitrailer en hierdoor de vervanger van de ‘achterschuiver’. De nieuwste D-TEC vondst heeft méér mogelijkheden dan de Flexitrailer. Vooral de sterk verbeterde aslastverdeling springt in het oog. ‘In combinatie met de buitengewoon gunstige aanschafprijs zorgt dit voor een bijzonder lage kilometerkostprijs,’ licht Jan van Velthuizen van D-TEC toe.
Maximaal 27 ton
De Euroflex is speciaal ontwikkeld voor het vervoer van 40ft, 45ft, 2x20ft en 1x 20ft containers. De Euroflex kan 20ft box containers centraal vervoeren tot een maximaal gewicht van 27 ton.
Naast de Euroflex lanceert D-TEC ook een nieuw 20 en 30 ft tankchassis: de Tankmaster. Het betreft een bijzonder solide tankchassis met een zeer laag eigen gewicht. Hierdoor kan de Tankmaster probleemloos een tankcontainer tot 38 ton vervoeren.