FSC België lanceert een nieuwe campagne. Daarmee wil ze ook de gewone consument overtuigen om te kiezen voor hout en papier uit verantwoord beheerde bossen. Verantwoord kappen, verantwoord kopen is de kern geworden voor de campagne.
Steeds meer overheden en bedrijven kiezen voor hout- en papierproducten met het FSC-label, en niet zonder resultaat. Uit een recente marktstudie blijkt dat naar schatting al 13 procent van de houtinvoer naar België afkomstig is uit FSC-gecertificeerde bossen.
Om de bekendheid van het label verder te vergroten, komt er nu voor het eerst een grootschalige publiekscampagne. ‘Het FSC-label begint al bekend te worden bij het grote publiek, maar er is zeker nog veel werk voor de boeg. Met deze campagne hopen we de bekendheid van het label verder te stimuleren en particulieren ook aan te zetten tot een verantwoorde keuze bij hun aankopen van hout- en papierproducten’, aldus Maarten Debecker, van FSC België.
De campagne is een ontwerp van communicatiebureau Cayman, die zelf ook FSC gecertificeerd zijn en met volle overgave in dit project gestapt zijn.
De FSC campagne zal in de loop van 2009 te zien zijn bij een groot aantal verkooppunten van diverse grote retailers en doe-het-zelfzaken. Ook de gecertificeerde bedrijven (ongeveer 350 ondernemingen uit de hout- en papiersector) krijgen het campagnemateriaal ter beschikking.