Hoe kun je ICT inzetten om je te wapenen tegen de economische crisis? Voor veel bezoekers was dit een belangrijk motief om af te reizen naar de jubileumeditie van de vakbeurs Bouw & ICT, vorige week in de Jaarbeurs in Utrecht.
Van de recessie zelf was volgens de organisatie op de beursvloer weinig te merken. De 75 exposanten waardeerden de beurs met een 6,8.
Projectmanager Audrey Wilschut van VNU Exhibitions Europe kijkt enthousiast terug: ‘Iedereen was tegen het licht van de recessie benieuwd naar deze editie. Met 11.098 bezoekers zijn we met vlag en wimpel geslaagd.’
‘We kunnen met de resultaten van de beurs weer een hele tijd vooruit’, zegt exposant Carolijn Hommes, marketing manager van CTB ICT Bouw BV. ‘Ongeveer dertig procent van onze bezoekers is nieuw voor ons. Wat dat betreft opent de beurs deuren. Het niveau van de bezoekers is ook goed: veel beslissers.’
Directeur Marc Evers van ICCS heeft een ‘hele beste beurs gedraaid’. ‘Meer dan uitstekend. Jammer dat het maar drie dagen heeft geduurd. We hebben ongeveer zeventig procent nieuwe contacten opgedaan. We hebben zelfs een bezoeker gehad die speciaal terugkwam om een order te plaatsen voor wat hij de dag ervoor op onze stand had gezien.’
Marketing manager Will van Buggenum van Square DMS herkent zich hierin. ‘Het gaat om de business. Daar ben ik heel eerlijk in. En dat gaat nergens zo goed als op deze beurs. Zelfs als je hier alleen maar je eigen klanten ziet, is het nog de moeite waard. Maar we hebben ook heel veel nieuwe contacten gelegd. Dat maakt het extra waardevol.’
Bouw & ICT 2010 wordt gehouden op 17 en 18 maart.