In het buitenland, met name Duitsland, worden verzinkte opleggers veel gebruikt, maar in Nederland is dit nog steeds een zeldzaamheid.
De oplegger die figureert in de advertentiecampagne van de Duplexroute mag met recht uniek worden genoemd. Deze is namelijk geheel op maat gemaakt voor en verzinkt door Verzinkerij Heerhugowaard. De oplegger is duurzaam en vrijwel onderhoudsvrij.
Uitschuifkalf
De oplegger is 2,5 meter breed, 12 meter lang en beschikt over een uitschuifkalf voor langere lengtes tot 14 meter. De oplegger heeft een lage laadvloer waardoor materiaal geladen kan worden tot een hoogte van 2,9 meter, een maximale breedte van 3 meter en een laadgewicht van 12 ton. De laadvloer van de oplegger is bekleed met hardhout om de lading te beschermen. Tevens is de oplegger op meerdere plaatsen over de gehele breedte van de laadbak voorzien van openingen waarin rongen gestoken kunnen worden. Rongen zijn verticale balken die dienen als bevestiging en opsluiting van de lading zodat die niet kan gaan schuiven. Deze rongen zorgen er dus voor dat het materiaal veilig en schadevrij wordt vervoerd.
Flexibel inzetbaar
De oplegger vormt een vaste combinatie met een trekker. Deze combinatie is kleiner en wendbaarder dan de andere vrachtwagens van Verzinkerij Heerhugowaard en heeft de beschikking over een laadkraan. Hierdoor is deze combinatie flexibel inzetbaar. Bovendien is de trekker voorzien van een roetfilter waardoor hij minder milieubelastend is en ook goedgekeurd voor gebruik in de binnensteden.
Het wagenpark van Verzinkerij Heerhugowaard is uitgerust met een voertuigvolgsysteem. Hierdoor weet men altijd waar de vrachtwagens zich bevinden en kunnen routes direct worden aangepast zodat de klant snel en efficiënt kan worden bediend.