Begin 2009 lanceerde FSC België een eerste grootschalige FSC-campagne. Recent werd in dit kader een nieuw initiatief genomen gericht op de ‘Bouwende Belg’, via een advertentiecampagne in bouwtijdschriften.
Via gerichte advertenties in bouwtijdschriften richt FSC België zich tot het publiek van bouwers en verbouwers.
De afgelopen maanden verschenen reeds advertenties voor het FSC-label en deze inspanningen lopen nog door tot het eind van de zomer. Zowel aan Franstalige als Nederlandstalige kant wordt geadverteerd in drie belangrijke tijdschriften rond bouwen, verbouwen en interieur, waardoor een zeer relevant publiek van ruim 120.000 bouwende Belgen bereikt wordt.
Bijkomend maken ook steeds meer steden en gemeenten gebruik van het FSC-campagnemateriaal in hun communicatiekanalen, op events en in hun publieke ruimtes.
Bouwen met FSC-hout
De bouwprofessionals worden ook niet vergeten. Tegen het najaar lanceert FSC België de gids ‘Bouwen met FSC-hout’, gericht op een professioneel publiek binnen de bouwsector.
Doel van de gids is het gebruik van FSC-hout in de bouw verder te stimuleren, door praktische tips, duiding en praktijkvoorbeelden te geven rond FSC-houtgebruik en dit in elke fase van een bouwproject.