Een groot aantal Metaalunieleden presenteert zich op de ESEF 2010, de vakbeurs voor toeleveren, uitbesteden en engineering. Vijftig deelnemende bedrijven doen dit via het Metaaluniecollectief, dat verdeeld over zes eilanden zo’n 1.500 vierkante meter groot is. Daarnaast neemt een nog groter aantal Metaalunieleden individueel deel aan de beurs.
Metaalunievoorzitter Michaël van Straalen geeft vandaag bij de persconferentie over de ESEF aan dat gezien de grote belangstelling, ondernemers momenteel behoefte hebben aan enerzijds klanten en prospects en anderzijds nieuwe technieken en innovatieve ideeën, die zij als deelnemer respectievelijk bezoeker op de ESEF hopen te vinden.
Meer dan een beurs
De Koninklijke Metaalunie heeft dit jaar meer deelnemers in de collectieve beurspaviljoens dan ooit tevoren. Er blijkt bij de deelnemers -naast de regionale beurzen- behoefte aan een brede tweejaarlijkse beurs op het gebied van toeleveren en uitbesteden. Volgens de voorzitter van de Metaalunie is de ESEF meer dan een beurs. De ESEF heeft een omlijstend programma dat voorziet in interessante netwerkmomenten en een kenniscentrum met een katalyserende werking ten behoeve van innovatie en wordt ervaren als oriënteringsmanifestatie.
De combinatie met de Techni-Show biedt daarnaast een duidelijke meerwaarde. ESEF en Techni-Show samen geven daarmee een presentatie van maken of laten maken.
Happy hour
Tijdens de beurs organiseert de Metaalunie op 11 maart in de namiddag haar netwerkbijeenkomst ‘het Metaalunie Happy Hour’, waarvoor Van Straalen iedereen van harte uitnodigt.
Belangrijk voor de toekomst
Veel exposerende bedrijven hopen zich op de ESEF, nu het ondernemersklimaat zich lijkt te gaan herstellen, te manifesteren richting klanten en potentiële klanten. De voorzitter van de Metaalunie wijst er in dit verband op dat een beurs als deze voor ondernemers een uitgelezen mogelijkheid is om opnieuw tot keuzes te komen en na te denken over de toekomst van het bedrijf. En dat is zeker in deze toch nog wat onzekere economische tijd een must; strategie bepalen en weten waar je op af koerst. Van Straalens’ advies aan beursdeelnemers en -bezoekers is dan ook: zoek collega-ondernemers op, leg contacten, doe inspiratie op en denk vooral na over de toekomst.