De Argentijnse importeur van Verlinde, Jonach, kreeg de opdracht een hefbrug te maken die Tigre met Vila La Nata zou verbinden. De brug moet twintig keer per dag omhoog gaan zodat de schepen eronder door kunnen varen. Vier elektrische takels van Verlinde Eurobloc VT met een capaciteit van 15 ton werden gekozen om de brug op te hijsen.
De voornaamste activiteit van Jonach is het bouwen van grote kranen en specifieke hijsmiddelen. Het grootste probleem van dit project was het ontwerpen van een robuuste, stalen structuur die twintig keer per dag veilig kan worden bewogen. ‘Voor een dergelijk project is een zeer hoog betrouwbaarheidsniveau nodig. De brug zal elke dag gebruikt worden, daarom kan geen enkel defect worden getolereerd. Met de takels van Verlinde hebben we de garantie van een volledige, ononderbroken betrouwbaarheid’ aldus David Joltac, directeur van Jonach. Eurobloc VT takels hebben tweepolige hefmotoren met twee snelheden en onderhoudsvrije gelijkstroom schijfremmen. Ze zijn uitgerust met vierstap roterende eindschakelaars, een overbelastingsbeveiliging en kat rijmotoren met variabele snelheid.