‘De Boer-broers’ met uitbreiding en nieuwe logo’s klaar voor de toekomst

Foto van: De redactie
Geplaatst door De redactie

De Boer Staal, De Boer Buizen en De Boer Snijbedrijf, met 3.000 vierkante meter extra overdekte opslagcapaciteit, nieuwe snijhal van 4.000 vierkante meter en de ingebruikname van de handelsnaam De Boer Buizen zijn de drie ROTO bedrijven klaar voor de toekomst. Afgelopen najaar werd de uitbreiding gevierd met een feestelijke opening, waar ook de nieuwe logo’s werden gepresenteerd.

Arnaud de Boer, algemeen directeur van de divisie staal en staalbewerking van ROTO waar de drie bedrijven onder vallen, vertelt enthousiast over alle veranderingen en investeringen die de afgelopen tijd zijn gedaan. ‘Het was fantastisch dat wij na vijftien jaar de naam De Boer Buizen terug konden krijgen. Dat was voor ons een reden om de drie bedrijven hetzelfde logo te geven en daarmee de synergie tussen de bedrijven duidelijk naar voren te laten komen. Onder de noemers: ‘Een wereld van staal’, ‘Sterk in buizen’ en ‘Staal in vorm’ kunnen wij klanten op veel verschillende manieren van dienst zijn. De afgelopen tijd hebben wij flink geïnvesteerd in onze bedrijven. Zo heeft De Boer Snijbedrijf een volledig nieuwe snijhal van 4.000 vierkante meter inclusief nieuw kantoor, wasgelegenheid en kantine in gebruik genomen. En het door deze nieuwbouw vrijgekomen vloeroppervlak wordt nu benut als extra opslagcapaciteit voor De Boer Staal.’

Synergie

De drie bedrijven van de divisie staal en staalbewerking van ROTO werken nauw samen. Zo hebben zowel De Boer Snijbedrijf als De Boer Buizen een bijdrage geleverd aan de bouw van metrostation Rokin in Amsterdam. Voor de stempelramen van dit project heeft De Boer Buizen stalen buizen geleverd en De Boer Snijbedrijf diverse onderdelen op maat gesneden. Een ander project waar De Boer Staal en De Boer Snijbedrijf aan hebben meegewerkt is de spoedreparatie van een zwaar beschadigde tanker. Doordat De Boer Staal plaatstaal EH36 met een dikte van 20 millimeter op voorraad had, kon De Boer Snijbedrijf het staal direct op maat snijden inclusief laskanten en voorzien van een doorstempeling voor 3.2 Lloyds Register. Ook zijn de hart- en spantlijnen en positienummers gemarkeerd. De Boer: ‘Deze spoedklus is zeer snel uitgevoerd: de scheepswerf had het materiaal de volgende dag al in huis. Dit is een must. Als een schip gerepareerd moet worden, is er doorgaans haast bij. Wij moeten daarom direct leveren, want iedere dag dat het schip niet vaart, kost veel geld.’

Vertrouwen in de toekomst

‘Ondanks de economische crisis hebben wij ervoor gekozen om in onze bedrijven te investeren’, sluit De Boer af. ‘Investeren nu is investeren in de toekomst van onze bedrijven en onze medewerkers. En daar hebben wij alle vertrouwen in.’