Bodemprijzen bij De Plaatijzerindustrie

Met de slogan ‘bodemprijzen’ trok De Plaatijzerindustrie de exposanten zijn stand in. En met succes vertelt Piet Scholtanus, sales divison head van het Apeldoornse bedrijf. Het heeft ons nu al meer dan 100 leads opgeleverd en ik reken aan het eind van deze beurs op 125 leads.

Dat is meer dan wij als bedrijf ooit hebben behaald op een TIV.  ‘Goed’, zegt hij, ‘van die 125 vallen er wel  50 af omdat die inkoop gerelateerd zijn, maar dan nog blijven er 75 geïnteresseerde potentiële klanten over.’ Scholtanus is een tevreden man en heel content over het concept TIV. ‘Wij doen dit jaar aan alle drie de TIV-beurzen mee. In september gaan we nog naar de TIV in Hardenberg en in oktober naar Venray.

Bodemprijzen

‘Om terug te komen op onze slogan ‘Bodemprijzen’, dat komt  van het vaak gestelde verzoek van klanten of er nog wat van de prijs af kan. Ons antwoord is dan steevast: ‘we doen het al tegen bodemprijzen’. Dat is een praktisch grapje want het gaat namelijk over bodems, een van de hoofdactiviteiten van het bedrijf. Bodems voor vaten of transportcontainers, de andere twee hoofdactiviteiten van het bedrijf.

De divisie ‘Bodems’ produceert tankbodems, eindkappen, gebolde schijven en vele andere koudvervormde delen voor zeer uiteenlopende toepassingen. Bodems met diameters van 34 tot 4.000 mm met wanddiktes van 1 tot 20 mm. Een recente specialiteit is het dieptrekken met laserfolie.  Tijdens het dieptrekken kan de plaat niet beschadigen omdat deze is voorzien van folie. ‘Op die manier leveren we bodems met een oppervlakteruwheid van ‘finishing 2B (0,8 mu) en dat tegen bodemprijzen’, zegt Scholtanus gekscherend.