Amsterdam ArenA bereikte vorige week het hoogste punt in de uitbreiding van het Hoofdgebouw. Het stadion is inmiddels 15 jaar oud en innoveert met haar partners op het gebied van technologie, duurzaamheid, logistiek en inrichting.
De uitbreiding en modernisering van het Hoofdgebouw van de Amsterdam ArenA ligt sinds de officiële start op 4 april op schema. De modernisering betekent onder meer een kwaliteitsimpuls van de huidige gebouwvoorzieningen, upgrading van de hospitality ruimtes en verbetering van de veiligheid en toegankelijkheid van het Hoofdgebouw.
Naast de upgrading van het Hoofdgebouw heeft de Amsterdam ArenA op het gebied van ICT toepassingen een overeenkomst getekend met Cisco om middels het StadiumVision concept bezoekers van evenementen te voorzien van HD-videocontent en aanvullende informatie. In het hele stadion komen zevenhonderd schermen te hangen waarop informatie wordt getoond, gericht op specifieke bezoekersgroepen.
Op termijn zal dit worden uitgebreid met een draadloos netwerk waarmee de bezoekers bovendien worden voorzien van doelgerichte HD-videocontent op hun smartphone.
Vorige week werd het hoogste punt in de uitbreiding van het Hoofdgebouw, samen met het 15-jarig jubileum, gevierd.