‘Nederland moet in 2020 logistiek wereldleider zijn, maar dan hebben we nog een paar stappen te gaan’, zegt Jeff van Hek, initiatiefnemer en drijvende kracht achter LogiXperience dat vorige week geopend werd bij EVO. Ook de maakindustrie kan hier ontdekken hoe er geld te verdienen valt met logistiek.
LogiXperience is op dit moment een samenwerkingsverband van vijftig logistieke bedrijven, met de bedoeling om logistieke kennis te bundelen en te versterken. Na ruim 2,5 jaar voorbereiden, heeft LogiXperience afgelopen week haar deuren geopend met een experience center bij EVO in Zoetermeer. Daar kunnen bezoekers op interactieve wijze kennismaken met de mogelijkheden op het gebied van supply chains, transportmodaliteiten en warehousing en productie.
Naar Breda
Jeff van Hek: ‘De pilotlocatie is geopend tot 31 maart 2012 en wij verwachten zo’n duizend bezoekers. Daarna gaan we het hele experience center verhuizen naar een andere locatie in het land. Het uiteindelijke doel is een logistiek belevingscentrum te openen op de Dinalog Campus in Breda met 250 logistieke partners die meedoen en een constante bezoekersstroom.’