De Groot Vroomshoop presenteerde vandaag zijn MVO-beleid aan klanten en medewerkers. Het MVO-beleid gaat uit van de bekende drie P’s (People, Planet en Profit) waar De Groot Vroomshoop op haar geheel eigen wijze nog een vierde en vijfde P aan toevoegde: Proud en Pleasure.
Directeuren Willy Pigge en Gerard Beltman: ‘We zijn er trots op een MVO-beleid te kunnen presenteren dat bij ons past: doelmatig en ambitieus.’
Volgens De Groot Vroomshoop kan beleid pas maatschappelijk verantwoord zijn als het is opgesteld in overleg met diezelfde maatschappij. Daarom nam de Groot Vroomshoop interviews af bij zowel een representatie van zijn externe stakeholders, zoals leveranciers, klanten en regelgevende instanties, als bij een deel van zijn medewerkers.
Op basis hiervan werden de MVO-visie en MVO-doelstellingen opgesteld. De Groot Vroomshoop werd bij dit traject ondersteund door duurzaamheidadviesbureau Primum.
De Groot Vroomshoop formuleerde enkele heldere doelstellingen, zoals een CO2-reductie van 5 procent in 2011 en het voor 100 procent inkopen van FSC- of PEFC-gecertificeerd hout. Door hier concrete acties en verantwoordelijken aan te hangen, zoals het monitoren en sturen per productielocatie, borgt De Groot Vroomshoop de uitvoering hiervan.
Het bedrijf besteedde aandacht aan het combineren van de MVO-doelstellingen met zijn kernproces, zodat het MVO-beleid bijdraagt aan een hogere kwaliteit en besparing van kosten.