De Welding Week in Antwerp Expo is door 8.500 unieke bezoekers bezocht. ‘Dit zijn een paar honderd minder dan vier jaar geleden toen 8.800 bezoekers konden worden genoteerd, maar de kwaliteit van de bezoekers was goed.’
‘Opvallend is ook dat er meer bezoek uit Nederland afkomstig was. Vier jaar geleden lag dit op 21 procent, nu op 26 procent’, laat marketingcoördinator Dirk de Wilde van EasyFairs weten.
In de breedte
‘We zien overigens duidelijk een verschuiving in de breedte. Meer en meer zijn andere verbindingstechnieken dan alleen het lassen aanwezig tijdens deze vierdaagse beurs. Ik denk dat we ons moeten gaan beraden om over vier jaar voor deze breedte in verbindingstechniek te kiezen. Dan moeten we het maar de Verbindingsweek gaan noemen.’
Nederland
Als voorbeeld noemde De Wilde de automotive en de vliegtuigindustrie. Vooral in deze industrieën wordt steeds vaker voor het lijmen gekozen. EasyFairs laat desgevraagd ook weten dat ze de mogelijkheid open houden om te inventariseren om de ‘Verbindingsweek’ in Nederland te organiseren. Overigens laat De Wilde weten dat de Welding Week 2015 nog in Antwerpen wordt gehouden.