Dit blijkt uit de de Renovatie Monitor 2008, een onderzoek door USP uitgevoerd in opdracht van BouwKennis onder ruim 1.800 consumenten, ruim vierhonderd professionals en meer dan honderd woningcorporaties.
De helft van de professionals geeft aan het eens te zijn met de stelling ‘Ik kies bij het renoveren eerder voor een milieubewust/ groen merk dan een merk dat dit niet is’. Bij consumenten daarentegen geeft slechts een kwart van de woningeigenaren en één op de vijf huurders aan het met deze stelling eens te zijn.
Een mogelijke reden voor dit verschil kan zitten in het bewustzijn en de kosten. Professionals zijn dagelijks bezig met vooral renovatie– en onderhoudsactiviteiten en zien daardoor meer het belang in van duurzaam en milieubewust bouwen dan consumenten. Consumenten kijken eerder naar de eigen belangen en dan met name de kosten. Zo zegt bijvoorbeeld driekwart van de ervaren klussers met een koopwoning dat zij de klus met name zelf doen omdat dat goedkoper is dan uitbesteden.
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…
Softwarebedrijf ConstruSteel behoort in 2024 wederom tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland en daarom…