Van alle hoofdaannemers B&U die actief bezig zijn met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, geeft de meerderheid aan zich met name te richten op het aspect ‘people’. Het aspect ‘planet’ is nu nog een ondergeschoven kindje, maar zal de komende tijd wel meer aandacht krijgen.
Dit blijkt uit de Trends en Ontwikkelingen module van de BouwKennis Marketing Score Card, uitgevoerd door USP Marketing Consultancy in opdracht van BouwKennis.
Het blijkt dat van alle hoofdaannemers B&U bijna 9 op de 10 actief bezig is met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Zo zegt 8 procent zich in zeer grote mate bezig te houden met MVO, 36 procent in grote mate en 45 procent in enige mate. Het blijkt dat hoofdaannemers B&U groter dan vijftig FTE meer bezig zijn met MVO dan kleinere hoofdaannemers.
Toekomstig MVO-beleid
Er is niet alleen gekeken naar het huidige MVO-beleid, maar ook naar het toekomstige. Zo zegt een kwart van alle hoofdaannemers B&U meer aandacht aan MVO te gaan geven. Ook hier zijn het de grotere hoofdaannemers die zeggen dit te gaan doen. Ook is er een aantal hoofdaannemers die zegt juist minder aan MVO te gaan doen.
People
Het blijkt dus dat een overgrote meerderheid van de hoofdaannemers B&U zich bezighoudt met MVO en hier geldt hoe groter de aannemer, hoe meer actief. Hoewel op dit moment vooral de mens centraal staat in het MVO-beleid, zal in de komende jaren ook het milieu meer aan belang toenemen. Redenen hiervoor zijn de toenemende aandacht voor klimaatverandering, energiebesparing en duurzaamheid.