Aantal leden DNHK groeit door naar 1.100

Volgens Lars Gutheil, hoofd PR en ledenmarketing, is de explosieve toename van het aantal leden niet alleen een gevolg van de grote Nederlandse belangstelling voor Duitsland. Ook Duitse bedrijven tonen in toenemende mate interesse in Nederland. ‘We zien dat de terughoudendheid die speelde tijdens de economisch mindere periode nu toch echt voorbij is. Duitse ondernemers zijn weer optimistisch en positief gestemd. Dat zien we ook op ons jaarlijkse netwerkevent; het DNHK Zomerfeest/Sommerfest. Tijdens de achtste editie kwamen er circa 550 bedrijven bijeen en dat is een absoluut record.’ De Duitse industrie kijkt met veel interesse naar de Nederlandse markt. ‘En deze interesse neemt nog steeds toe. Dit biedt nog meer kansen, zowel voor Nederlandse als voor Duitse bedrijven.’

Ook Ab van der Touw (CEO Siemens Nederland), die tijdens de ledenvergadering voorafgaand aan het Zomerfeest bij Kasteel Nyenrode is benoemd tot voorzitter van de DNHK, ziet de groeipotentie. ‘Ik wil eraan bijdragen dat de Handelskamer haar positie als eerste aanspreekpunt voor bedrijven in beide landen kan verstevigen. Als belangenbehartiger moet de DNHK het contact tussen de ledenbedrijven en overheidsinstanties verdiepen. Daarnaast wil ik de goede, menselijke omgang met medewerkers, collega’s en klanten koesteren.’

Volgens Lars Gutheil, hoofd PR en ledenmarketing, is de explosieve toename van het aantal leden niet alleen een gevolg van de grote Nederlandse belangstelling voor Duitsland. Ook Duitse bedrijven tonen in toenemende mate interesse in Nederland. ‘We zien dat de terughoudendheid die speelde tijdens de economisch mindere periode nu toch echt voorbij is. Duitse ondernemers zijn weer optimistisch en positief gestemd. Dat zien we ook op ons jaarlijkse netwerkevent; het DNHK Zomerfeest/Sommerfest. Tijdens de achtste editie kwamen er circa 550 bedrijven bijeen en dat is een absoluut record.’ De Duitse industrie kijkt met veel interesse naar de Nederlandse markt. ‘En deze interesse neemt nog steeds toe. Dit biedt nog meer kansen, zowel voor Nederlandse als voor Duitse bedrijven.’

Nieuwe voorzitter

Ook Ab van der Touw, die tijdens de ledenvergadering voorafgaand aan het Zomerfeest bij Kasteel Nyenrode is benoemd tot voorzitter van de DNHK, ziet de groeipotentie. ‘Ik wil eraan bijdragen dat de Handelskamer haar positie als eerste aanspreekpunt voor bedrijven in beide landen kan verstevigen. Als belangenbehartiger moet de DNHK het contact tussen de ledenbedrijven en overheidsinstanties verdiepen. Daarnaast wil ik de goede, menselijke omgang met medewerkers, collega’s en klanten koesteren. Voor mij bepalen deze drie aspecten het wezen van de organisatie.’ De CEO van Siemens Nederland, die onder andere ook bestuursfuncties bij VNO-NCW en industrievereniging FME bekleedt, is al enkele jaren actief binnen het bestuur van de Handelskamer. Tijdens de algemene ledenvergadering nam hij de traditionele voorzittershamer bij toerbeurt over van zijn voorganger Thomas Hoyer. Hoyer blijft lid van het DNHK-bestuur.

Campagne-auto

Er was meer nieuws. De DNHK mocht een nieuwe campagne-auto in ontvangst nemen. ‘Hiermee kunnen we onze campagne ‘Maak kennis, maak meer, maak waar’ nog meer uitstraling geven. Deze campagne is helemaal geënt op de maakindustrie in beide landen. Zeker met het oog op de ontwikkelingen in het kader van Smart Industry en Industry 4.0 is het van groot belang dat Nederlandse en Duitse ondernemers nog intensiever gaan samenwerken.’ In aanwezigheid van FME-voorzitter Ineke Dezentjé-Hamming, Hans Bahne Hansen (directeur Mercedes-Benz Nederland) en de nieuwe DNHK-voorzitter Ab van der Touw, werd de nieuwe pr-auto aan de DNHK overhandigd.

Nieuw in het bestuur

De ledenvergadering van de DNHK benoemde de volgende nieuwe bestuursleden: Markus Bokelmann (CEO E.ON Benelux), Markus Brettschneider (CEO FrieslandCampina Germany GmbH), Allard Castelein (CEO Havenbedrijf Rotterdam), Mel Kroon (CEO Tennet Holding), Job Dura (Bestuursvoorzitter Dura Vermeer Group), Niels Huber (CEO Royal Boon Edam International), Hans de Koning (Managing Director Max Bögl Nederland), Bas Marteijn (Managing Director Trade Finance

www.dnhk.org

De redactie

Recent Posts

Thyssenkrupp verkoopt Indiase weekijzeractiviteiten

Thyssenkrupp heeft het Indiase bedrijf Thyssenkrupp Electrical Steel India Private Ltd. verkocht aan JSW Steel…

19 uur ago

Krappe arbeidsmarkt vraagt creatieve oplossingen

De Nederlandse arbeidsmarkt kampt met een historische krapte die ook de industriële sectoren zwaar treft.…

20 uur ago

Defensie start nieuw fonds voor Nederlandse start-ups

Het ministerie van Defensie gaat een nieuw investeringsfonds oprichten. Het SecFund (Security Fund), met een…

22 uur ago

Wereldstaalproductie redelijk stabiel

De wereldwijde staalproductie liet in september een daling zien van 4,7 procent ten opzichte van…

22 uur ago

Faillissementen: Nederland scoort slechtst van Eurozone

De laatste cijfers uit het Global Insolvency Report schetsen een somber beeld van de wereldwijde…

22 uur ago

Royal Reesink stopt machineproductie

Royal Reesink beëindigt de productieactiviteiten van Reesink Production om zich volledig te richten op zijn…

24 uur ago