Door deze koerswijziging komt er een einde aan de gezamenlijke marketingcampagne van ABB Robotics en vier andere robotleveranciers (Acotech Automation, Andon Automation, Kranendonk en RobWelding) onder de naam ABB Metaalstraat . De praktische samenwerking tussen de vijf bedrijven blijft onverminderd bestaan.
‘Wij zijn vorig jaar min of meer met de masterclasses gestart als “spreekuur” voor robotgebruikers die met vragen zaten. Deze service bleek te voorzien in een behoefte, want de masterclasses werden goed bezocht! Daarom besloten wij hiermee door te gaan. Dit jaar hoopt ABB Robotics zelfs een serie masterclasses te verzorgen in zowel Nederland als België. Hierbij staan onderwerpen als robotveiligheid, robotintegratie en simulatiesoftware op de agenda. Ons masterclass-programma voor 2013 staat binnenkort op onze vernieuwde website ‘, aldus Van der Have.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…