ABB Robotics gaat voor persoonlijke aandacht aan relaties

Door deze koerswijziging komt er een einde aan de gezamenlijke marketingcampagne van ABB Robotics en vier andere robotleveranciers (Acotech Automation, Andon Automation, Kranendonk en RobWelding) onder de naam ABB Metaalstraat . De praktische samenwerking tussen de vijf bedrijven blijft onverminderd bestaan.

‘Goed bezocht!’

‘Wij zijn vorig jaar min of meer met de masterclasses gestart als “spreekuur” voor robotgebruikers die met vragen zaten. Deze service bleek te voorzien in een behoefte, want de masterclasses werden goed bezocht! Daarom besloten wij hiermee door te gaan. Dit jaar hoopt ABB Robotics zelfs een serie masterclasses te verzorgen in zowel Nederland als België. Hierbij staan onderwerpen als robotveiligheid, robotintegratie en simulatiesoftware op de agenda. Ons masterclass-programma voor 2013 staat binnenkort op onze vernieuwde website ‘, aldus Van der Have.

De redactie

Recent Posts

Wereldwijde dichtheid fabrieksrobots verdubbeld

Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…

24 uur ago

Arbeidsmarkt iets minder krap in derde kwartaal

Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…

2 dagen ago

Koninklijke Marine 3D-print reserveonderdelen (video)

De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…

2 dagen ago

Column Joachim Driessen: Op staande voet

Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…

2 dagen ago

In zes stappen een cobot integreren

Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…

2 dagen ago

Huisbeurs in herhaling voor Jörg Machines

Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…

2 dagen ago