De bedrijven die online materialen bestellen, besteden inmiddels 20 procent van hun totale inkoop online. Dit en meer blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy (Afdeling Afbouw) onder ruim honderd bedrijven die actief zijn in de afbouwsector.
Ondanks dat de meerderheid van de bedrijven binnen de afbouwsector zijn materialen nog niet online bestelt, geeft 43 procent aan dit inmiddels al wel te doen. De bedrijven die niet online bestellen verwachten ook niet dat zij dit zullen gaan doen. Slechts 5 procent van de groep die geen materialen online bestelt, verwacht dit in de toekomst wel te gaan doen.
Het lijkt er daarom op dat de groei in de online bestellingen van materialen met name wordt veroorzaakt door een verhoging van het aandeel van de totale inkoop door online inkopers. Van deze groep verwacht 63 procent de komende jaren meer materialen online te gaan bestellen.
Bedrijven met personeel bestellen vaker hun materialen online dan zzp’ers. Van hen heeft een derde wel eens materiaal online besteld. Van bedrijven met personeel heeft meer dan de helft wel eens online besteld.
Technologische innovaties in hightech en precisietechnologie worden steeds complexer, waardoor internationale samenwerking essentieel is. Op…
Hitma heeft een samenwerking opgezet met het Zwitserse Distran, specialist in draagbare ultrasone lekdetectieapparatuur. Deze…
Holland High Tech en Regieorgaan SIA lanceren 'MKB Call Hightech 2024', gericht op innovatieve projecten…
Circulaire scheepsbouw, zero uitstoot in de scheepvaart of over goede data beschikken? De maritieme maaksector…
EAZ Wind, een bouwer van bedrijfswindmolens, is vorige week failliet verklaard. Het bedrijf kende tijdens…
Donald Trump is vandaag opnieuw verkozen tot president van de Verenigde Staten. Op het gebied…