De flap- en slat-systemen die normaal geïntegreerd zijn in de vleugels, worden nu door Hycom op een testframe gemonteerd. De testframes hebben een lengte van circa 30 meter en een hoogte van maximaal 6 meter.
Airbus heeft mede voor Hycom gekozen vanwege de goede ervaringen met het bedrijf. Al eerder leverde Hycom dergelijke systemen voor de A400M. Voor de uitvoering van deze opdracht werkt Hycom nauw samen met Viro Engineering en Nijl Aircraft Docking uit Lemelerveld. De order bevestigt de unieke positie die Hycom in dit marktsegment inneemt. De inschatting van Hycom is dat de opdracht tot medio 2010 extra werkgelegenheid zal scheppen.
Boeing 787
De A350, die in vijf verschillende uitvoeringen vanaf 2013 gepland staat in gebruik te worden genomen, moet de concurrentieslag aangaan met de Boeing 787. Airbus, ontstaan als een samenwerkingsverband tussen verschillende Europese vliegtuigbouwers om tegenwicht te kunnen bieden aan de Amerikaanse concurrentie, claimt met de A350 een passagiersvliegtuig te kunnen leveren dat maar liefst 10 procent lagere onderhoudskosten en een 7 procent lager brandstofgebruik heeft dan de Boeing 787.
Iteq zet een grote stap richting productie-innovatie met de installatie van een geavanceerde pons/laser-combinatiemachine, de…
In een vol medialandschap worden ondernemers, ook in de maakindustrie, van alle kanten bestookt met…
De Europese staalmarkt ziet zich geconfronteerd met aanhoudende tegenwind. Door een combinatie van teruglopende vraag,…
Het bestuur van Vereniging High Tech NL heeft Eric-Mark Huitema aangesteld als nieuwe algemeen directeur.…
Dit jaar viert Dormac CNC Solutions, technologiepartner voor de Nederlandse verspaning, zijn zeventigjarig bestaan. Het…
De metaalafdeling van EMCO-groep, een sociaal werkleerbedrijf uit Emmen, heeft recent een nieuwe kantbank van…