De flap- en slat-systemen die normaal geïntegreerd zijn in de vleugels, worden nu door Hycom op een testframe gemonteerd. De testframes hebben een lengte van circa 30 meter en een hoogte van maximaal 6 meter.
Airbus heeft mede voor Hycom gekozen vanwege de goede ervaringen met het bedrijf. Al eerder leverde Hycom dergelijke systemen voor de A400M. Voor de uitvoering van deze opdracht werkt Hycom nauw samen met Viro Engineering en Nijl Aircraft Docking uit Lemelerveld. De order bevestigt de unieke positie die Hycom in dit marktsegment inneemt. De inschatting van Hycom is dat de opdracht tot medio 2010 extra werkgelegenheid zal scheppen.
Boeing 787
De A350, die in vijf verschillende uitvoeringen vanaf 2013 gepland staat in gebruik te worden genomen, moet de concurrentieslag aangaan met de Boeing 787. Airbus, ontstaan als een samenwerkingsverband tussen verschillende Europese vliegtuigbouwers om tegenwicht te kunnen bieden aan de Amerikaanse concurrentie, claimt met de A350 een passagiersvliegtuig te kunnen leveren dat maar liefst 10 procent lagere onderhoudskosten en een 7 procent lager brandstofgebruik heeft dan de Boeing 787.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…