Sinds de start 10 jaar geleden is het online klimaatactie platform Klimaatplein.com anderhalf miljoen keer geraadpleegd. Het zijn met name bedrijven en instellingen die gebruik maken van de inspiratie-website en daarmee de eigen uitstoot van broeikasgassen verminderen.
De missie van het Klimaatplein is het om bij te dragen aan minder opwarming van de aarde. Bedrijven en instellingen wordt geadviseerd hoe ze eigen verbruik van fossiele brandstoffen kunnen verminderen en meer duurzame energie zelf opwekken. Op die manier wordt minder uitstoot van het broeikasgas CO2 veroorzaakt.
De honderdduizenden organisaties die gebruik maken van het Klimaatplein lezen gemiddeld 1 minuut en 25 seconden informatie op de website en bezoeken gemiddeld 2,04 webpagina’s. Zestig procent van de anderhalf miljoen raadplegingen is een unieke bezoeker.
Klimaatplein dankzij crowdfunding
Het Klimaatplein wordt niet gesubsidieerd; tot nu toe is het vooral de markt die het Klimaatplein in stand houdt. Dat gebeurt door partnerschappen met bedrijven.
Overige activiteiten
Het Klimaatplein heeft meer activiteiten, zoals bijeenkomsten, een handboek CO2-neutraal ondernemen, webinars en het mogelijk maken van onderzoeken naar gasloos ondernemen, CO2-beprijzing en nieuwe manieren van ondernemerschap.
Stappenplan
Organisaties die het Klimaatplein bezoeken zijn vooral nieuwsgierig naar hoe zij eigen uitstoot van broeikasgassen kunnen reduceren. Ze berekenen op het Klimaatplein de eigen CO2-voetafdruk en gaan vervolgens met het online 5-stappenplan op pad om zoveel mogelijk energieverbruik te verminderen en verduurzamen.