AWL organiseerde onlangs voor de zevende keer de ‘Customer Days’. Klanten vanuit heel Europa kwamen naar Harderwijk, waar zij tijdens een Lunch2Lunch meeting meer inzicht verkregen hoe zij een goede balans kunnen vinden tussen vraag en aanbod, lokaal en globaal en de veeleisendheid van de OEM’ers.
Het thema voor deze klantendagen op 10 en 11 juni was ‘Balance your flexibility’, gebaseerd op de vraag hoe om te gaan met de groei van globale platforms. Naast presentaties van AWL over haar productielocatie in China, de ontwikkelingen op het gebied van laserlassen in combinatie met kwaliteitscontrole en het lassen van exotische materialen, de toekomst van laserlasmallen en de Configure-to-Order (CTO) modules die AWL gereed heeft, waren er ook diverse gastsprekers.
Zo gaf Fanuc een presentatie over de toekomst van robots, waarbij duidelijk werd dat robots steeds meer zullen samenwerken met mensen waarbij ook nieuwe markten gevonden worden. ACE-Force zorgde ervoor dat de toehoorders buiten de bestaande kaders gingen denken door een inspirerend verhaal over de ontwikkelingen binnen de automobieldistributie in Europa en wereldwijd.
BlackBird presenteerde haar recente ontwikkelingen op het gebied van scannerlassen. Waarbij de kwaliteit van de las en de laser veel aandacht kregen. JR Automation, de strategische partner van AWL in Amerika, sloot de sessie af met een vurig betoog over dat succes in hoge mate afhankelijk is van de kwaliteit en de inzet van je personeel.