De Gedeputeerde Staten van de Provincie Zeeland heeft hiermee het voornemen in een definitieve beslissing omgezet. De provincie heeft de verantwoordelijkheid overgedragen aan de BV KanaalKruisingSluiskil (KKS), die speciaal hiervoor is opgericht. Deze week is het contract door BV KKS en bouwcombinatie BAM-TBI officieel getekend. De aanneemsom is 208 miljoen euro.
De Sluiskiltunnel krijgt twee geboorde buizen van elk circa 1.150 meter lengte, die op het diepste punt ruim 33 meter beneden NAP komen te liggen. De tunnel wordt in totaal 1.330 meter lang. De diameter van de buizen bedraagt aan de buitenzijde circa 11 meter, hetgeen vergelijkbaar is met de Westerscheldetunnel. De verwachting is dat het boorproces begin 2013 zal starten.
De opdracht omvat daarnaast ook de bouw van aansluitende wegen en twee ongelijkvloerse kruisingen. Het project wordt medio 2015 opgeleverd.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…