De Gedeputeerde Staten van de Provincie Zeeland heeft hiermee het voornemen in een definitieve beslissing omgezet. De provincie heeft de verantwoordelijkheid overgedragen aan de BV KanaalKruisingSluiskil (KKS), die speciaal hiervoor is opgericht. Deze week is het contract door BV KKS en bouwcombinatie BAM-TBI officieel getekend. De aanneemsom is 208 miljoen euro.
De Sluiskiltunnel krijgt twee geboorde buizen van elk circa 1.150 meter lengte, die op het diepste punt ruim 33 meter beneden NAP komen te liggen. De tunnel wordt in totaal 1.330 meter lang. De diameter van de buizen bedraagt aan de buitenzijde circa 11 meter, hetgeen vergelijkbaar is met de Westerscheldetunnel. De verwachting is dat het boorproces begin 2013 zal starten.
De opdracht omvat daarnaast ook de bouw van aansluitende wegen en twee ongelijkvloerse kruisingen. Het project wordt medio 2015 opgeleverd.
Naar aanleiding van de voorgelegde plannen op Prinsjesdag stelt FME dat het verstandig is dat…
Arbeidsmarktkrapte speelt een hoofdrol in de plannen die het kabinet tijdens Prinsjesdag 2024 heeft gepresenteerd.…
Tijdens Prinsjesdag werden de nodige plannen van het nieuwe kabinet bekend, waaronder verschillende wetswijzigingen. Een…
Stichting Cyber Weerbaarheidscentrum Brainport (CWB) start met een online spreekuur. Deze is bedoeld voor ondernemers…
MYBusinessmedia heeft een digitale pocketguide voor de Wots samengesteld. De gratis gids biedt een handig…
'Koninklijke Metaalunie is blij met veel aandachtspunten van het kabinet, zoals het inzetten op een…