Het project van BAM Rail en VolkerRail richt zich met name op het verbeteren van de doorstroming van treinen, waardoor er meer treinen kunnen rijden en het spoor rond Utrecht betrouwbaarder wordt. De opdrachtsom bedraagt ruim 140 miljoen euro. U-centRaal zal het project in 2016 opleveren.
Vanuit het ‘Programma Hoogfrequent Spoor’ is op station Utrecht Centraal een aantal maatregelen aan de infrastructuur voorzien. Door fysieke ontvlechting wordt de wirwar van sporen en treinbewegingen uit elkaar gehaald, zodat duidelijke corridors ontstaan. Hierdoor hoeft straks minder vaak gewacht te worden op bijvoorbeeld seinen en kunnen in de toekomst nog meer treinen Utrecht passeren. Ook de betrouwbaarheid van het spoor rond Utrecht neemt toe voor de reiziger.
Het contract van U-centRaal omvat diverse werkzaamheden aan het spoor, waaronder de aanleg en het vernieuwen van sporen, kabels en leidingen, bovenleiding en beveiliging. Daarnaast wordt gewerkt aan de verbreding van de perrons, plaatsing van twee perronkappen en de bouw en inrichting van negen technische ruimten.
Om de beste spoorbouwers te contracteren heeft ProRail ervoor gekozen gebruik te maken van een aantal principes van Best Value Procurement (BVP), ofwel Prestatie-inkoop. Deze aanpak gaat uit van het creëren van toegevoegde waarde voor de opdrachtgever tegen een acceptabele prijs.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…