Banken willen tegemoet komen aan de bijzondere positie van kleine ondernemers: het zijn geen consumenten maar ze beschikken vaak niet over de financiële kennis en expertise van grotere bedrijven.
In de gedragscode leggen banken vast wat kleinzakelijke klanten van banken mogen verwachten.
Een belangrijk onderdeel wordt de klachtenafhandeling. Wanneer de bank een klacht niet samen met de klant kan oplossen, moet de kleinzakelijke klant het geschil kunnen voorleggen aan een loket voor geschillenbeslechting. Dit als een laagdrempelig alternatief voor de rechter.
Over de gedragscode en het loket gaan de banken met stakeholders in gesprek, om te beginnen met MKB-Nederland. Banken zullen zich committeren aan de gedragscode die per 1 januari 2018 in werking treedt.
De vooruitzichten in onder andere de woningbouw in Zuid-Brabant zijn uitstekend en SIM Staalbouw uit…
Vink Diesel, een bedrijf dat dieselmotoren levert en installeert in binnenvaartschepen, heeft eind vorig jaar…
De campagne ‘Metaaltechnologie maakt je wereld’ werpt zijn vruchten af. Het aantal Nederlanders dat bekend…
Maakbedrijven zoals Quooker, HTC parking en security en Metrohm hebben meegewerkt aan de Routekaart Remanufacturing,…
Het wordt druk in het Application Park met roboticatoepassingen op de komende Hannover Messe. Pakweg dertig…
In 2024 lagen de cao-lonen gemiddeld 6,6 procent hoger dan in 2023, toen de lonen…