De modern vormgegeven brug komt wat de makers betreft in aanmerking voor de Betonprijs. ‘Het is een schitterend stukje werk’, aldus bedrijfsdirecteur Bouwe van Dijk van Haarsma Beton- en Industriebouw.
Het ontwerp is van achitectenbureau IPV in Delft. De opvallende vleugelelementen zijn prefab gefabriceerd bij Romein Beton in Dodewaard. Nijholt Staalbouw in Heerenveen monteert de roestvrijstalen brugleuningen met daarin ledverlichting.
Onder de leuning, die op een meter hoogte zit, hangen om de 25 centimeter roestvrijstalen draden ter afscherming. Vier halogeenstralers onder de brug lichten het geheel straks uit. De brug is 36 meter lang en 11 meter breed en ligt tussen twee dijklichamen. Het dek is van beton en krijgt een slijtlaag van bitumen en grind. Landhoofden en middenpijlers zijn in het werk gestort.
De kosten van de brug liggen tussen de 800.000 en 900.000 euro. De oplevering van de brug, inclusief de bijbehorende toegangsweg naar het derde deel dat ook door Haarsma wordt gerealiseerd, is medio mei.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…