Beurs ICT & Logistiek: uitgebreid seminarprogramma over logistieke trends

Foto van: De redactie
Geplaatst door De redactie

Naast een groot aantal exposanten is er dit jaar op de beurs ICT & Logistiek voor het eerst een uitgebreid en onafhankelijk seminarprogramma. In het programma staan onderwerpen zoals warehousing & distributie, transportmanagement, ERP en supply chain management centraal.

Projectmanager Frank Klein Tank: ‘Tijdens deze sessies delen topsprekers hun kennis over nieuwe trends in de logistieke keten en praktijkervaring met de bezoeker van ICT & Logistiek.’ Daarnaast laten op de zevende editie van de beurs op 3 en 4 november 2010 in Jaarbeurs Utrecht, ruim honderd vooraanstaande exposanten de nieuwste toepassingen voor de logistieke keten zien.

 

Belangrijke rol ICT

Klein Tank: ‘Innovatie binnen de logistiek en het gebruik van ICT zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het streven is om logistieke processen en ketensamenwerking te optimaliseren. De ICT moet hiervoor op elkaar aansluiten en de interesse in logistieke automatisering is daarom onveranderd groot. In bijna alle processen binnen de supply chain speelt ICT een belangrijke rol. Doordat sprekers over de trends in de markt spreken en hun ervaringen en tips delen met de bezoekers, biedt ICT & Logistiek dit jaar extra diepgang naast alle exposanten die dit jaar op ICT & Logistiek staan.’

 

Seminars

Transport en Logistiek Nederland (TLN) houdt later op de middag van 15.30 tot 16.15 een seminar met het onderwerp: Donkere wolken aan de horizon. ICT binnen de transport- en logistieke sector omvat meer dan planningsystemen, boordcomputers en financiële pakketten. ICT gaat van het bijhouden van vakantiedagen in Excel tot en met de ontwikkelingen van het Europese civiele satellietnavigatiesysteem Galileo.

 

Tering naar de nering

Walther Ploos van Amstel, verbonden aan de Hogeschool van Amsterdam, TNO en expert bij IMCC houdt op donderdag 4 november van 10.30 tot 12.30 uur een lezing met de titel: Minder werkkapitaal in de supply chain? Dat doe je zo! Het werkkapitaal moet omlaag en cash-to-cash-cycles moeten korter. Logistiek moet daarom het werkkapitaal dat vast zit in voorraden verlagen. De tering naar de nering zetten.