Een 62 meter hoge kraan met een zogenoemde knijpbek hapt BK-specialisten de Keetbergflat van bovenaf stuk. Er wordt begonnen met het middendeel, zodat de trappenhuizen aan weerszijden van het gebouw zo lang mogelijk stabiliteit kunnen bieden.
De sloop vindt op werkdagen plaats tussen 7.00 en 19.00 uur. Om de stofoverlast voor de buurt zo veel mogelijk te beperken, is de knijpbek van de sloopkraan voorzien van een watersproeier. Op de begane grond staat ook nog een nevelkanon.
Bij de sloop komt naar verwachting circa 15.000 ton puin vrij. Dat wordt ter plekke door een breekinstallatie vermalen. Volgens directeur René Braam van BK Grondlogistiek is daar bewust voor gekozen: ‘Door het op locatie te doen voorkomen we naar schatting 500 vrachtwagenritten met brokstukken puin. Het vermalen vergt twee weken. Het daarna af te voeren materiaal wordt hergebruikt in de wegenbouw. Overigens verloopt die afvoer over een door ons aangelegde tijdelijke weg die buiten de buurt om loopt.’
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…