Een 62 meter hoge kraan met een zogenoemde knijpbek hapt BK-specialisten de Keetbergflat van bovenaf stuk. Er wordt begonnen met het middendeel, zodat de trappenhuizen aan weerszijden van het gebouw zo lang mogelijk stabiliteit kunnen bieden.
De sloop vindt op werkdagen plaats tussen 7.00 en 19.00 uur. Om de stofoverlast voor de buurt zo veel mogelijk te beperken, is de knijpbek van de sloopkraan voorzien van een watersproeier. Op de begane grond staat ook nog een nevelkanon.
Bij de sloop komt naar verwachting circa 15.000 ton puin vrij. Dat wordt ter plekke door een breekinstallatie vermalen. Volgens directeur René Braam van BK Grondlogistiek is daar bewust voor gekozen: ‘Door het op locatie te doen voorkomen we naar schatting 500 vrachtwagenritten met brokstukken puin. Het vermalen vergt twee weken. Het daarna af te voeren materiaal wordt hergebruikt in de wegenbouw. Overigens verloopt die afvoer over een door ons aangelegde tijdelijke weg die buiten de buurt om loopt.’
Ongeacht de uitslag van de komende Amerikaanse presidentsverkiezingen, blijft de Verenigde Staten een belangrijke handelspartner…
Het zal u niet ontgaan zijn: Afas, de softwaremaker uit Leusden voert vanaf volgend jaar…
De 23e editie van de Precisiebeurs, de vakbeurs voor high- en ultraprecisietechnologie, staat weer voor de…
De Hydraulic Safety Bucket wordt gebruikt om een hydraulische installatie of component veilig te kunnen…
Omron Industrial Automation en Dassault Systèmes starten dit najaar de ‘Make It Excellent’-tour door Europa met…
Rodin Machining, een snelgroeiende metaalbewerker gespecialiseerd in CNC draaien- en frezen, kondigt een strategisch partnership…