Ik, en dat heeft natuurlijk te maken met mijn leeftijd, weet nog goed dat veel van het advertentiemateriaal voor Vraag en Aanbod via de fax werd doorgegeven. Dat ding stond bijna nooit stil. Nu is dat echt helemaal voltooid verleden tijd. De fax kan worden verschroot of naar het museum.
Anno 2019 is het tijd voor social selling, oftewel verkopen via de sociale kanalen. Hierbij is LinkedIn – wereldwijd met ruim 500 miljoen gebruikers – verreweg favoriet. Ik denk ook dat dit het meest zakelijke sociale media kanaal is. Twitter, Instagram en Facebook zijn meer ook voor allerlei andere (privé) aangelegenheden. Scoren met Linkedin, het kan en het moet. Digitalisering is immers niet meer weg te denken in onze samenleving. Dus ook niet binnen de maakindustrie. Ondernemers moeten wel weten hoe ze hiermee moeten omgaan. Om via de sociale media de zichtbaarheid van je bedrijf te vergroten en nieuwe businesskansen te creëren.
Weet u als ondernemer nu niet hoe dit aan te vliegen, kijk eens op internet naar eventuele workshops hierover. In Oost-Nederland organiseert de Verenigde Maakindustrie Oost, VMO, hierover een workshop. Het is maar even dat u het weet.
Rolf Elling, hoofdredacteur
Reageren?
E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.nl
Twitter: @VenA_Rolf
Facebook: www.facebook.com/vraagenaanbod
Na twee moeizame jaren keert de Nederlandse industrie in 2025 weer terug naar groei. De…
Met Prinsjesdag achter de rug ligt er weer een stapel aan nieuwe plannen klaar voor…
Halverwege 2024 versnelt de opwaartse trend van faillissementen in Europa. Wereldwijd komt eind dit jaar…
ECI Software Solutions, een wereldwijde aanbieder van cloudgebaseerde bedrijfsbeheersoftware en -diensten, introduceert Ridder iQ Essentials,…
Naar aanleiding van de voorgelegde plannen op Prinsjesdag stelt FME dat het verstandig is dat…
Arbeidsmarktkrapte speelt een hoofdrol in de plannen die het kabinet tijdens Prinsjesdag 2024 heeft gepresenteerd.…