Als je 25 jaar in dienst bent, mag dit worden gevierd. En dat is dan ook gebeurd. Verbazingwekkend vond ik het aantal reacties die ik heb mogen ontvangen. Vooral via LinkedIn. Onvoorstelbaar hoeveel mensen, bekenden uit de Vraag&Aanbod (maakindustrie) wereld, vrienden, familie hebben gereageerd. Het was voor mij hartverwarmend.
Het geeft vooral ook aan wat voor impact social media heeft. Dit wordt in mijn beleving nog wel eens fors onderschat. Maar ga maar eens kijken als je zelf op zoek bent naar iets op het internet. Je kijkt toch al gauw naar de reacties die er op zijn geplaatst.
Dat geldt – denk ik – in mindere mate voor de bedrijven in de maakindustrie, maar toch, ik zou het niet onderschatten.
Binnen de maakindustrie heb je nog steeds te maken met een gunfactor en klanten willen graag worden overtuigd van de kwaliteiten van de processen in het bedrijf. En daar is natuurlijk niets mis mee. Maar de opgang van de sociale media is een feit en daar kunnen ondernemers zeker meer en beter op inspelen.
En dat is wel een dingetje. We kunnen ondernemers hierbij ondersteunen. Zo hebben we Jur de Dalie, een collega van mij, die daar gewoon keigoed in is. Dus heeft u vragen omtrent het sociale media gebeuren, schroom niet en neem contact met ons op. Daar zijn we immers voor, voor het ondersteunen van ondernemers in de (dagelijkse) bedrijfsvoering. Helder toch.
Rolf Elling, hoofdredacteur
Reageren?
E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.nl
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…
Softwarebedrijf ConstruSteel behoort in 2024 wederom tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland en daarom…