Het is, als u het mij vraagt, een kwestie van de juiste ingrediënten verzamelen. Daarmee maak of breek je een event. Alleen maar bedrijven presenteren die wat maken en dus wat hebben te bieden, is te smal. De verbreding met bijvoorbeeld matchmaking is er eentje die aanslaat. Bovendien is hiervoor samenwerking gezocht met het Enterprise Europe Network en wordt dus professioneel ingestoken.
Bedrijven met elkaar in contact brengen, is simpelweg het doel van matchmaking. Bedrijven die elkaar nog niet kennen, maar wel overlappende activiteiten hebben en iets voor elkaar zouden kunnen gaan betekenen. Waar bedrijven vaak zelf niet of onvoldoende aan toekomen, wordt dan door een dergelijke organisatie ingevuld.
Het enige wat ondernemers vooraf moeten aangeven is of er wederzijdse interesse is. Pas dan volgt er een conversatie van circa dertig minuten. Dergelijk meetings zie je natuurlijk wel vaker. Niets nieuws onder de zon. Wat wel bepalend is voor het succes is de omgeving en de eventuele sparringpartners.
Tijdens Techconn is de omgeving in elk geval inspirerend en bovendien zijn er ook vooral Duitse ondernemers die goede toeleveranciers of partners zoeken. En het kwartje zal dan maar net uw kant op vallen.
Rolf Elling, hoofdredacteur
Reageren?
E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.nl
Twitter: @VenA_Rolf
Facebook: https://www.facebook.com/vraagenaanbod
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…