Blog Rolf Elling: ‘Het blijft toch een gokje’

Foto van: Rolf Elling
Geplaatst door Rolf Elling

Sociale media is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Helemaal ingebakken in al onze dagelijkse activiteiten. Zowel privé als zakelijk. En ook binnen de maakindustrie zie je meer en meer bedrijven en ook de medewerkers van de bedrijven actief op alle vormen van sociale media. En niet zonder succes. Ten minste als ik de berichten uit de maakindustrie mag geloven. Het ene bedrijf ‘zweert’ bij Facebook en het andere bedrijf ‘gedijt’ bij Linkedin.

Waar draait het om. Kijkend naar de maakindustrie hoor ik veel bedrijven roepen dat ze gezien willen worden, een stukje herkenbaarheid willen genereren. Prima, daar is het sociale media aanbod ook voor. En toch vraag ik me wel eens af wanneer en hoe je je doelgroep nu bereikt. Want wat is nu het meest geschikte moment om je bericht te plaatsen, in de ochtend, rond de middag,aan het einde van de middag of juist ‘s avonds. Immers, van diegene die aangesloten zijn op jou desbetreffende sociaal media ‘kanaal’, weet je niet zijn kijk- dan wel zijn bezoekgedrag.

 

Zou het niet goed zijn om juist deze nu wel in beeld te hebben. Maar zover mij bekend, is hiervan – nog – niet een overzicht te krijgen of in te zien. In een aantal aspecten is wel inzicht te verkrijgen, maar dat geeft lang niet alle ‘data-gegevens’ weer. Dus in mijn ogen blijft het toch een beetje gokken met het plaatsen van de berichten op sociale media. Je weet niet wie wat wanneer en hoe hiermee wordt omgegaan.

Maar gelukkig hebben we de krant nog, wekelijks…

 

Rolf Elling, hoofdredacteur

 

Reageren?
E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.nl
Twitter: @VenA_Rolf
Facebook: www.facebook.com/vraagenaanbod