Waar draait het om. Kijkend naar de maakindustrie hoor ik veel bedrijven roepen dat ze gezien willen worden, een stukje herkenbaarheid willen genereren. Prima, daar is het sociale media aanbod ook voor. En toch vraag ik me wel eens af wanneer en hoe je je doelgroep nu bereikt. Want wat is nu het meest geschikte moment om je bericht te plaatsen, in de ochtend, rond de middag,aan het einde van de middag of juist ‘s avonds. Immers, van diegene die aangesloten zijn op jou desbetreffende sociaal media ‘kanaal’, weet je niet zijn kijk- dan wel zijn bezoekgedrag.
Zou het niet goed zijn om juist deze nu wel in beeld te hebben. Maar zover mij bekend, is hiervan – nog – niet een overzicht te krijgen of in te zien. In een aantal aspecten is wel inzicht te verkrijgen, maar dat geeft lang niet alle ‘data-gegevens’ weer. Dus in mijn ogen blijft het toch een beetje gokken met het plaatsen van de berichten op sociale media. Je weet niet wie wat wanneer en hoe hiermee wordt omgegaan.
Maar gelukkig hebben we de krant nog, wekelijks…
Rolf Elling, hoofdredacteur
Reageren?
E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.nl
Twitter: @VenA_Rolf
Facebook: www.facebook.com/vraagenaanbod
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…