Binnen het nieuwe systeem is fossiele brandstof grotendeels vervangen door duurzame energiebronnen en is er veel aandacht voor energiebesparing en energieopslag.
Wat gebeurt er nu allemaal bij het vervoer. We hebben al de zogenaamde Blauwe Diesel 100. Deze is te koop onder de naam Neste MY Renewable Diesel. Het is een Hydrotreated Vegetable Oil, HVO-brandstof. Dan hebben we natuurlijk waterstof. Diverse projecten worden nu ook fors financieel gesupporterd door de Europese Unie. Kijken we even naar de lijst met waterstofprojecten, staat de teller op bijna 100. Van productie tot en met het rijden, het hele scala komt aan bod. En dan hebben we natuurlijk nog het elektrisch rijden, al een aantal jaren ingeburgerd. Het aantal volledig elektrische auto’s in ons land is stijgende. Dus ook hiermee gaat het de goede kant op.
Zo lijken we een keuze te kunnen maken uit drie verschillende aandrijvingen om ons over de weg te begeven. Het zal niet het ene of het ander worden, maar en, en, en.
Rolf Elling, hoofdredacteur
Reageren?
E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.nl
Twitter: @VenA_Rolf
Facebook: www.facebook.com/vraagenaanbod
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…