Blog Rolf Elling: ‘Over het hoogtepunt of anders gebruiken’

Het is ook wel lastig voor bedrijven om allerlei zaken over de onderneming op het world wide web te plaatsen en op deze wijze onder de aandacht te komen. We verzanden in een enorme brij en vallen dan dus ook niet meer op. Met ‘we’ bedoel ik de maakbedrijven die in groten getale in de meerderheid zijn en dat is dus het midden- en kleinbedrijf. Maar liefst 99 procent valt onder het kleinbedrijf. En dat zijn heel veel maakbedrijven. Vooral voor hen geldt dat het er allemaal maar even bij moet worden gedaan en dat is iets waar de gemiddelde ondernemer niet op zit te wachten. Ze zijn alle dagen druk met de dagelijkse gang van zaken.


Vaak zie je dat het dan in de avonduren even moet gebeuren, maar dan val je als bedrijf wellicht nog minder op omdat de meeste collega’s zich met andere zaken bezighouden, ten minste daar ga ik gemakshalve maar even vanuit.


Bij de bedrijven met een grotere omvang – in het aantal fte’s – zal dit veel minder spelen. Deze bedrijven beschikken vaak over een marketingcommunicatievrouw of -man en dat is gewoon een geheel ander verhaal.


Maar ook voor deze bedrijven is het zaak om het brede scala aan mogelijkheden binnen het internet goed te bedienen, te kaderen en te beheren. Wat wel publiceren en waarop. Hoe is het met het bereik en komen er reacties op binnen? En wat is de beste tijd om berichten te plaatsen, ‘s ochtend vroeg of juist in de middag?


Tja, best lastig dus. Gelukkig hebben we ook nog een papieren uitgave. Wekelijks in de bus: vaste prik en goed te meten. Of ben ik nu ouderwets.

Rolf Elling, hoofdredacteur


Reageren?
E-mail: rolfelling@vraagenaanbod.nl
Twitter: @VenA_Rolf
Facebook: www.facebook.com/vraagenaanbod

Rolf Elling

Recent Posts

Wereldwijde dichtheid fabrieksrobots verdubbeld

Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…

24 uur ago

Arbeidsmarkt iets minder krap in derde kwartaal

Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…

2 dagen ago

Koninklijke Marine 3D-print reserveonderdelen (video)

De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…

2 dagen ago

Column Joachim Driessen: Op staande voet

Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…

2 dagen ago

In zes stappen een cobot integreren

Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…

2 dagen ago

Huisbeurs in herhaling voor Jörg Machines

Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…

2 dagen ago